2

KİŞİSEL MARKALAŞMADA SOSYAL MEDYA

Sosyal medya araçları binlerce, on binlerce insanla buluşma, kendinizi onlara özgürce anlatabilme fırsatı sunuyor. Bu da kişisel markalaşmayı hızlandıran bir avantaj sağlıyor. Onlineda markalaşmak bütün iş insanlarını ilgilendiren bir konu haline geliyor. Sosyal medya , bütün imkanlarıyla kişisel markanız için emrinize amade.
Şimdi bazı kanallarda kişisel markanız için neler yapabiliriz, buna bakalım.
Kişisel markanın temel konusu, iş insanları olduğu için öncelikle LinkedIn ile başlayalım.
LinkedIn iş odaklı bir network sitesi olduğu için bütün içerik ve iletilerin odağında iş olması gerekiyor. Nerede yediğinizi Instagram’a bırakın. LinkedIn’de profesyonel hayatınızı paylaşın. Meslektaşlarınızı, grupları ve şirketleri takip ederken kendi uzmanlığınızı anlatacak bir içerik yaratın. LinkedIn profil fotoğrafınız sizin kartvizitiniz demektir. Özel çekilmiş bir fotoğraf iş yapacaktır.
Facebook kanalı iş ile özel hayatın ayrılmasında oldukça zorlandığımız bir alan. Bu nedenle Facebook’u kariyeriniz için kullanacaksanız, annenizin, teyzenizin, hiç tanımadığınız komşu ablanın yorumlarını kontrol etmelisiniz. Kariyer geçmişinizi ve eğitiminizi “hakkınızda”ya eklemeyi unutmayın.
Paylaştığınız içeriklerin ve görsellerin profesyonelliğinizi yansıtmasına dikkat edin. Siyasi yorumlardan ve futbol fanatizminden uzak durmanız size avantaj sağlayacaktır.
Twitter, özellikle siyasetten uzak durmanız gereken, önemli bir kanal. Profilinizde ve takip ettiklerinizde seçici olmanızda fayda var. İşinizde usta seviyesinde olanları takip etmeniz önemli.
Tweet-retweet dengesine özen göstermeniz gerekir, ne sadece tweet atın, ne de profilinizi retweetlerle doldurun.
Blog; kendiniz için bir blog hazırlamak önemli fırsatlar sağlayacaktır.
Bütün sosyal ağ hesaplarınızı düzenli ve iyi içerikle beslemeniz önemli. Özgün içerik her zaman iş yapar.
LinkedIn kanalında bağlantılarınızı canlı tutmak için düzenli mesajlar atın.
Beğendikleriniz, takip ettikleriniz, yorum yaptıklarınız, takipçileriniz ve sizin için yapılan yorumlar… hepsinden sorumlusunuz. Bu nedenle sosyal medya “siyasal” mesajlar için oldukça riskli bir kanal.